Cum gestionăm stresul ridicat de la locul de muncă

2 sept. 2022

Problemele de la locul de muncă rămân la locul de muncă dar și problemele de acasă rămân acasă

Tensiunile sociale cu care ne confruntăm în prezent, corelate cu o educație precară de management atât în rândul angajaților cât și al angajatorilor, au condus la creștere alarmantă a stresului de la locul de muncă. Așa cum era de așteptat, a crescut numărul demisiilor motivate de nivelul ridicat de stres de la locul de muncă în detrimentul stabilității financiare. Din ce în ce mai multe persoane își dau demisia și pleacă pe un salariu mai mic datorită stresului de la locul de muncă.

Cine este responsabil pentru această situație? Administratorul societății sau angajații?

Ambele părți sunt responsabile pentru menținerea unei stări optime la locul de muncă.

Administratorii au obligația de a trasa clar sarcinele de serviciu pentru fiecare angajat și să intervină imediat de fiecare dată când se constată o abatere, indiferent de motiv. În practică, administratorii și cei cu funcții de conducere evită să intervină. Ei preferă să lase angajații să-și rezolve singuri conflictele inclusiv atunci când acestea sunt datorate tratării cu superficialitate a obligațiilor contractuale de către unii colegi.

De cealaltă parte, este recunoscut faptul că angajații au mentalitatea de a-și lăsa problemele de servici la locul de muncă. În clipa în care a sunat ceasul de plecare, își așează problemele de servici pe birou și pleacă acasă. În schimb, când pleacă de acasă la muncă își ia și problemele de acasă cu ei. Dacă nu ne credeți, vă rugăm să urmăriți subictul discuțiilor din pauze dintre angajați. Nu se discută despre idei care ar putea îmbunătăți condițiile de muncă și randamentul activității. Se discută despre probleme personale.

Pentru a detensiona tensiunile de la locul de muncă recomandăm organizarea periodică a unor activități de team building. Pe un fond de relaxare specific activității alese se pot împărtăși problemele personale și transmite în mod direct necesitatea responsabilității la locul de muncă.

YAMY CONS
YAMYCONS

Te putem ajuta să faci pasul de la un simplu angajat la un angajat performant sau de la un antreprenor la un antreprenor de succes.

Website: www.yamy-cons.ro

Arhivă editor: