Ce este ISO 9001 si de ce este important?

9 nov. 2022

Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO) este cel mai mare dezvoltator de standarde internationale voluntare din lume. Standardele lor ofera solutii si bune practici pentru aproape toate tipurile de tehnologie si afaceri, ajutand companiile si organizatiile sa creasca performanta, protejand in acelasi timp consumatorii si planeta.

Dezvoltate prin consens global, standardele lor urmaresc sa distruga barierele din calea comertului international. Unele standarde binecunoscute includ ISO 9001 (calitate), ISO 14001 (mediu) si ISO 27001 (managementul securitatii informatiilor).

Ce este ISO 9001:2015?

ISO 9001 este cel mai recunoscut standard de sistem de management al calitatii (SMC) din lume.

Acesta isi propune sa ajute organizatiile sa raspunda mai eficient nevoilor clientilor lor si ale altor parti interesate. Acest lucru se realizeaza prin construirea unui cadru care sa asigure o calitate consistenta in furnizarea de bunuri si/sau servicii.

Standardul se bazeaza pe 7 principii de management al calitatii, inclusiv concentrarea puternica asupra clientilor, implicarea managementului de varf si un impuls pentru imbunatatirea continua.

Cele sapte principii de management al calitatii sunt:

  • 1 – Orientarea catre client;
  • 2 – Conducere;
  • 3 – Implicarea oamenilor;
  • 4 – Abordarea procesului;
  • 5 – Imbunatatire;
  • 6 – Luarea deciziilor bazate pe dovezi;
  • 7 – Managementul relatiilor.

Principiile nu sunt ordonate dupa prioritate. Importanta relativa a fiecarui principiu variaza de la organizatie la organizatie si se poate modifica in timp.

De ce ar trebui sa obtineti certificarea ISO 9001?

O certificare ISO 9001 ofera dovada obiectiva pentru personalul vostru, partenerii , clientii  si lumii exterioare ca satisfactia clientilor este in centrul afacerii voastre.

Avantajele cheie ale ISO 9001:

Venituri crescute: valorificarea reputatiei ISO 9001 va poate ajuta sa castigati mai multe licitatii si contracte, in timp ce cresterea eficientei ajuta la satisfactia si pastrarea clientilor.

Imbunatatirea credibilitatii: atunci cand organizatiile cauta noi furnizori, este adesea necesar sa aiba un QMS bazat pe ISO 9001, in special pentru cei din sectorul public.

Satisfactia clientilor imbunatatita: prin intelegerea nevoilor clientilor vostri si prin reducerea erorilor, cresteti increderea clientilor in capacitatea de a livra produse si servicii.

Eficienta de operare mai mare: urmand cele mai bune practici din industrie si concentrandu-va pe calitate, puteti reduce costurile.

Luare a deciziilor imbunatatita – puteti detecta si identifica problemele in timp util, ceea ce inseamna ca puteti lua rapid masuri pentru a evita aceleasi greseli in viitor.

O implicare mai mare a angajatilor: prin imbunatatirea comunicarii interne, va asigurati ca toata lumea lucreaza la o singura agenda. Implicarea angajatilor in proiectarea imbunatatirilor procesului ii face mai fericiti si mai productivi.

O mai buna integrare a proceselor: examinand interactiunile cu procesele, puteti gasi mai usor imbunatatiri ale eficientei, puteti reduce erorile si puteti face economii de costuri.

O cultura a imbunatatirii continue: acesta este al treilea principiu al ISO 9001. Inseamna ca incorporati o abordare sistematica pentru identificarea si exploatarea oportunitatilor de imbunatatire.

Relatii mai bune cu furnizorii: utilizarea proceselor cu cele mai bune practici contribuie la lanturi de aprovizionare mai eficiente, iar certificarea le va semnala furnizorilor vostri.

Eficienta oferita de certificarea de calitate ISO 9001 permite afacerii voastre sa creasca veniturile prin deschiderea de noi piete. Aici totul este despre client si satisfactia lor. Castigand mai multi clienti si intelegand mai bine nevoile clientilor, satisfactia acestora va creste, reducand reclamatiile si crescand calitatea generala a serviciilor. Mentinerea clientilor mai mult timp imbunatateste semnificativ profiturile. Pe langa aceasta, exista posibilitatea de a dezvolta noi produse si servicii care sa raspunda nevoilor in schimbare ale clientilor.

Certificarea ISO 9001 achizitionata de la rscert.ro s-a dovedit a fi o investitie profitabila. Pentru a afla mai multe si pentru a afla cum ar putea beneficia afacerea voastra individuala, va rugam sa-i contactati.

publicitate vrancea
Advertoriale

Acesta articol este un advertorial.