Una dintre puținele soluții disponibile antreprenorilor în această perioadă de restricții este comerțul online. Cumpărătorul se informează de acasă din diferite surse de încredere, alege un magazin online, își adaugă produsele în coș, își alege forma de plată și de transport, plasează comanda și așteaptă coletul la adresa menționată pentru livrare. Simplu. Comod. Sigur. Rapid. Eficient. Din păcate, pentru unii vânzători, și riscant. Riscant deoarece persoana care a plasat comanda poate să nu-i mai răspundă curierului sau să refuze plata la livrare chiar dacă a optat pentru această formă de plată.
Acest risc a existat și înainte. Administratorii de magazine online au căutat fel și fel de metode pentru a se proteja de aceste persoane lipsite de omenie. Creșterea comenzilor online din această perioadă a condus inevitabil și la o creștere a numărului de colete care s-au întors înapoi … cheltuielile transportului inutil fiind suportate integral de către magazinul online.
Noi am susținut, de fiecare dată când am avut ocazia, faptul că o comandă online implică un risc de ambele părți. Dacă cumpărătorul plătește înainte există riscul ca produsul să ajungă peste câteva săptămâni (se întâmplă frecvent la magazinele online bazate pe dropshipping) sau să nu mai ajungă deloc (există și astfel de cazuri). Dacă vânzătorul acceptă cu plata la destinație există riscul ca cumpărătorul să nu mai răspundă curierului cu bună știință (nu discutăm despre situațiile în care curierul dă doar un beep scurt ca să-i apară în lista de apeluri efectuate sau nu mai revine dacă nu răspunde nimeni). O comanda onorată implică un risc.
Confirmarea unei comenzi se poate efectua prin mai multe metode:
Pentru a elimina în totalitate pierderile datorate transportului inutil de produse vă recomandăm să încurajați plata în avans prin oferirea unui produs suplimentar persoanelor care au încredere în dvs. Puteți recomanda această ofertă inclusiv în timpul discuției de confirmare a unei comenzii cu plata la destinație.
În timp, se va face o triere naturală a magazinelor online și a cumpărătorilor lipsiți de omenie.